Gemeenteraadslid

Henk van der Linde

Portefeuilles: Samenlevingszaken: o.a. WMO, jeugdzorg, participatie, volksgezondheid, armoedebeleid, ouderenzorg, preventie, integratie, verslavingszorg
Henk van der Linde

Over Henk van der Linde

Henk van der Linde houdt zich bezig met zorg en welzijn en is gemeenteraadslid van de commissie samenleving van de gemeente.  Een taak die hem op het lijf is geschreven.  Henk van der Linde is verpleegkundige geweest in alle werkvelden van de zorg en in de Noordoostpolder de laatste 15 jaar bekend als zorgmakelaar.  Door dit werk heeft Van der Linde veel inzicht ontwikkeld in waar het goed en fout kan gaan in het zorglandschap van Noordoostpolder.  Menig inwoner die het zelf niet kan redden heeft hij bij gestaan.

Van der Linde wil nu een volgende stap zetten en zijn contacten en ervaring in zetten voor een kader stellend zorgbeleid.  Dit vanuit sociale betrokkenheid en met visie op ondersteuning in de zorg. Sinds begin 2017 werkt Van der Linde als vrijwilliger en secretaris van het mannencentrum. Dit ter bevordering en ondersteuning aan mannen met een  verblijfsstatus.   Van der Linde is recentelijk gestopt als zorgmakelaar er zo is er ruimte ontstaan voor de politiek.

Waar ben je naar op zoek?