In de raad brengen onze raadsleden een motie over een kwetsbare groep van onze Wajong-inwoners in stemming. Wij maken ons zorgen over hun inkomen.

15 december 2017

In de gemeente raad van 18 december brengen wij een motie in stemming over een kwetsbare groep arbeidsgehandicapten. Wij als PvdA maken ons momenteel zorgen om een kleine groep Wajong-ers in onze gemeente.

De PvdA vindt dat deze groep arbeidsgehandicapten door een extra korting van 5% hard worden getroffen. De groep zit al op het absolute minimum en heeft door hun handicap allerlei extra uitgave. Henk van der Linde en Rien van der Velde hebben deze week gewerkt aan een tekst die de gemeenteraad er van moet overtuigen om deze groep voorlopig te compenseren.

Dit betekende deze week dan ook, informatie verzamelen en met de juiste argumenten komen. De tekst komt, in de vorm van een motie, a.s.maandag in de gemeenteraad aan de orde. De motie hebben wij bijgevoegd. Dan krijg je een indruk hoe zo’n tekst er uit uiteindelijk uit kan zien .