24 januari debat-avond PvdA-NOP buurthuis De Erven

20 januari 2018

Woensdagavond 24 januari, organiseert de PvdA-NOP in buurthuis ‘De Erven’, een eerste serie van haar Lagerhuisdebatten in Noordoostpolder. Centraal staat  op deze avond hoor -en wederhooravond met de inwoners  van de Emmeloordse wijk  ‘De Erven’.  De avond wordt geleid door de lijstrekker van PvdA-NOP,  Rien van der Velde. Met  ook de kandidaat-raadsleden.  O.a. Heleen Wijnhoud, Henk van der Linde en Marjolein keizer. Dezen zullen de stellingen van de avond inleiden.

De kandidaat-raadsleden willen  de opvattingen van de inwoners van “De Erven”’  meenemen in hun plannen voor de nieuwe gemeenteraad.  De avond is naar voorbeeld van de vorm van het bekende “Lagerhuisdebat”. Aan de hand van stellingen wil de PvdA-NOP graag met de  inwoners van de Erven in gesprek! De stellingen gaan over de volgende onderwerpen: camerabewaking in de Erven, sociale teams per wijk, schuldhulpverlening, integratie, aardgas-vrij wonen in De Erven, anoniem solliciteren en thuiszorg medewerkers in dienst van de gemeente. Het is aan de inwoners om ook andere onderwerpen aan te snijden.

Zo wil de partij in aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van inwoners weten wat zij vinden van wonen in De Erven, Emmeloord of gemeente en wat er goed gaat en wat er veranderd moet worden.  Dat inwoners zo hun ideeën of zorgen van vandaag en morgen, over De Erven of Noordoostpolder,  benoemen en delen met de kandidaatsraadsleden.

De PvdA-NOP staat bekend als een lokale partij met mensen die de wijk en het dorp in gaan om te horen wat er leeft en speelt. Zo brengen wij uw geluid in de gemeenteraad. De kern van onze boodschap voor Noordoostpolder is: “ Sociaal samen in NOP”.